Heb jij overgewicht? Met beweeg je leven kun je daar op een effectieve en blijvende manier zelf iets aan doen. beweeg je leven is een GLI (Gecombineerde Leefstijlinterventie) waarin je gedurende 6 maanden individueel wordt begeleid om te komen tot een gedragsverandering op het gebied van voeding en bewegen. Als gevolg van deze gedragsverandering zul je in de eerste 16 weken van dit programma ± 10 – 15% afvallen.
De daaropvolgende 8 weken zul je misschien nog wat afvallen, maar deze weken zijn vooral gericht op het stabiliseren van je gewicht. Je lichaam past zich in deze periode aan aan je nieuwe gewicht en gedrag. Daarmee voorkom je dat je opnieuw gaat aankomen. Wil je meer afvallen, dan is een verlengd traject mogelijk.

Doelgroep

  • Je wilt graag afvallen maar dat is je eerder niet gelukt
  • Je bent in staat om naar je eigen gedrag te kijken
  • Je bent gemotiveerd om je leefstijl te veranderen
  • Je hebt een realistisch verwachtingspatroon

Wil je eerst een vrijblijvend gesprek om na te gaan of dit programma bij jou past, maak dan een afspraak voor een gratis kennismaking.

Voor werknemers die in overleg met hun werkgever kiezen voor begeleiding op de werkplek is er beweeg je leven – bedrijven.

werkwijze

Je maakt per mail of telefoon een afspraak voor een intakegesprek.
Ik mail je een formulier waarop je gedurende 7 dagen bij kunt houden wat je eet en drinkt.
Tijdens het intakegesprek (60-90 minuten) bepalen we of beweeg je leven geschikt is voor jou, mede aan de hand van de Nederlandse Vragenlijst voor Eetgedrag (NVE). Met behulp van deze korte vragenlijst wordt duidelijk welk eetgedrag mogelijk mede oorzaak kan zijn van je eet- en gewichtsproblemen.
Aan de hand van je eerder ingevulde voedingsdagboek stel ik een persoonlijk basismenu met variatiemogelijkheden samen, waarbij ik ± 600 kcal onder je gebruikelijke intake blijf.
In het tweede gesprek (60-90 minuten) bespreken we je testresultaten en ondertekenen we een overeenkomst waarin we de wederzijdse afspraken vastleggen. We streven daarbij naar realistische doelen:

  • maximaal 10 – 15% gewichtsverlies om het jojo-effect te voorkomen
  • ruimte voor iets lekkers, en af en toe een minder actieve dag
  • hongergevoelens voorkomen
  • herkennen van en omgaan met hoog-risico situaties

Je krijgt in dit tweede gesprek ook een duidelijke uitleg over je basismenu en de uitwerking daarvan. Na afloop krijg je je persoonlijke coachingsmap mee naar huis en kun je er mee aan de slag gaan!
Tijdens de daaropvolgende consulten (10 consulten van 30 minuten, 1 consult per 2 weken, zie consultschema) worden je vorderingen besproken. De nadruk zal daarbij met name liggen op het aan te leren nieuwe eet- en beweeggedrag, om zo te komen tot een verbeterde leefstijl.
Bij elk consult wordt een bodymeting gedaan.
Tussen de consulten door volgt e-mail contact met daarin adviezen en opdrachten ter voorbereiding van het volgende consult.

coaching

persoonlijk voedingsadvies: niet diëten, maar ánders eten!

  • volgens richtlijn ‘Goede Voeding’ van de Gezondheidsraad
  • caloriereductie van 600 kcal per dag
  • basismenu van minimaal 1300 kcal per dag om hongergevoel te voorkomen

persoonlijk bewegingsadvies

  • streven naar 10.000 stappen per dag met behulp van de stappenteller
  • 3 x per week matig intensief bewegen gedurende 30 minuten

persoonlijke begeleiding

  • bewustwording
  • verantwoordelijkheid

Comments are closed.